قطار می آید یا مینی بوس؟
 
تغییرات مدیریتی استان یزد، چگونه آغاز خواهد شد؟
 
بلاتکلیفی بسیاری از مدیرانی که بوی تغییر را در بعد از سوم تیر حس کرده اند، باعث شده تا پس از تعیین استاندار جدید یزد، جو بی تفاوتی حاکم در بسیاری از ادارات استان تشدید شود.
عدم اظهار نظر قاطع و شفاف استاندار جدید، موجب گمانه زنی های بسیار و پدید آمدن برزخ مدیریتی گشته، و در این میان، بدلیل مشخص نبودن نوع وسیله تغییر، فرصتها براحتی تبدیل به تهدیدها می گردد.
با توجه به سکوت محافل سیاسی و اجتماعی و خبری، انگار که اصول گرایان نتوانسته اند بدلیل عدم هم گرایی، و نداشتن طرح و برنامه، از فضای پس از سوم تیر استفاده نموده، ظرفیت قطار تغییر را تکمیل کرده و قطار را با تمام نیرو به حرکت درآورند، قطار تغییرات، اینک به فاصله چند روز پس از روشن شدن، تبدیل به مینی بوس پنچر و کند رویی گشته، که بسیاری از صندلیهای آن شکسته و خالی است، و اما عدم حرکت این مینی بوس نیمه خالی نیز، در بردارنده آفتی برای سازمانها و ادارات استان می باشد.
عاصی دوازده روز بعد از شروع کار رسمی، حتی گروه مشاورین خود را معرفی نکرده، و مشخص نبودن مشاوران، ترویج شایعات و تحلیلهای مختلف را در پی داشته است.
تا تکلیف و وضعیت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مشخص نشود، تکلیف فرمانداران مشخص نخواهد شد، و تا تکلیف فرمانداران مشخص نشود، فضای مدیریتی شهرستانها از بلاتکلیفی و بی تفاوتی بیرون نخواهد آمد.
بلاتکلیف و در برزخ بودن روابط عمومی استانداری، و عدم شروع بکار رسمی رئیس دفتر استاندار، مشخص می سازد که فعلا، به حرکت و تغییر و تحول اصولی و منطقی، نمی توان زیاد دلخوش بود و امید داشت.
عاصی باید خودش باشد، همان که یک عمر بوده است، و بدون درنظر گرفتن مصالح و منافع گروهها و باندهای سیاسی و اقتصادی، قاطعانه و شفاف تصمیم بگیرد، و با توکل به خدا، برای خدمت به مردم، حرکت و تغییر را در راستای ایجاد تحول و تحقق عدالت اجتماعی شروع کند.
کارنامه عملکرد بسیاری از مدیران حزبی و باندی و رابطه ای، مشخص و عیان است، و با اندکی تعمق و دقت، می توان براحتی فرصت طلبان و منفعت گرایان و خدمتگزاران را شناخت و شناسایی کرد، پس چرا عاصی تصمیم نمی گیرد و شروع نمی کند، تنها دلیلش، نداشتن و نبود نیروهای جایگزین در دایره بسته می باشد، عاصی برای حرکت، تنها کافیست پایش را یک قدم از دایره بسته بیرون بگذارد، و آنوقت بجای مینی بوس نیمه خالی، قطار سریع السیر تکمیل تغییر، با شتاب و قدرت براه خواهد افتاد.
در شرایط فعلی، با توجه به جو حاکم،  برای اداره استان صنعتی و فرهنگی یزد، و مبارزه با تارها و باندهای قدرت و ثروت، شیوه مدیریت«مرتاضی» کارساز و مورد نیاز است، و این شیوه مدیریتی را براحتی و بدون قاطعیت نمی توان در محیطی که بر خلاف « مدیریت مرتاضی» تشکیل گشته و قوام گرفته، اجرا و پیاده کرد.
هر چه روند تغییر بیشتر به طول بیانجامد، مقاومت و قدرت مقاومت جریانات مخالف و غیر همسو بیشتر خواهد شد، بازی با قدرت شروع شده، مهره های سپید در تمام خانه های صفحه شطرنج حضور دارند، و عاصی که شطرنج باز نیست، نمی داند که حرکت را با کدام مهره و برای کنار زدن کدام مهره شروع کند.
مهره های سپید در حالت کیش با تفکر و صبر و برنامه به بازی ادامه می دهند، اما مشخص نیست که در پایان بازی، چه کسی مات خواهد شد.
ما شیوه بازی «مرتاضی» را برای شروع حرکت به عاصی پیشنهاد می کنیم، این شیوه مدیریتی، تابحال فقط در دو  نقطه از استان یزد اجرا شده است، آیا عاصی قادر خواهد بود تا با شکستن بسیاری از قالب ها و بنیانها و رابطه ها، این شیوه را پیاده نماید؟ هر چند که تنها راه برای موفق شدن و مات نشدن، اجرای این شیوه مدیریتی می باشد.  16/8/84 
                                            بخشی از سوابق دلالی یکی از وزرای پیشنهادی
                                                                                  به بهانه سفر احمدی نژاد به مشهد مقدس
                                                                                                     ملا عمر در پاکستان
 

حمله به امام جمعه یزد، از کجا طراحی و برنامه ریزی شده است؟

وسیله هدف را توجیه می کند؟

 ایرانی، ایران  صدايت می کند!

 این تیم با این وضع نمی برد!

 داستانی از دیگران، برای دیگران

 نخبگان اجتماعی و فرهنگی، متحد می شوند!

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا